Na začátku byla studie BMW Vision iNEXT, dnes je z toho první sériové SUV od BMW, které bude na trh uvedeno na konci příštího roku.
Pokud budeme citovat tiskovou zprávu, pak BMW iX je první model postavený na nové modulární škálovatelné platformě a je zaměřeno na svěží interpretaci designu, udržitelnosti, potěšení z jízdy, univerzálnosti a luxusu. Nás asi nejvíce zajímá to potěšení z jízdy, které při výkonu 500 koní a akceleraci z klidu na 100 km/h za méně než pět sekund vypadá slibně. Zároveň mají baterie nabídnout dojezd okolo 600 km a možnost nabíjení stejnosměrným proudem výkonem až 200 kW, což znamená, že se správnou nabíječkou baterie BMW iX dobijete z 10 na 80 % kapacity za 40 minut nebo dojezd 120 km za pouhých 10 minut.
Co s potěšením z jízdy v pravém slova smyslu nemá nic moc společného, je slušná příprava na autonomní řízení, ale jistě se najdu i tací, kteří právě tohle ocení a budou to považovat za potěšení ze svezení. S tím souvisí i zcela nový koncept interiéru, kde jsou cestující v hlavní roli. Pozoruhodná je také aerodynamika SUV, která se chlubí součinitelem čelního odporu vzduchu s hodnotou 0,25. Mimochodem, před třiceti lety se všichni rozplývali, když líbivé kupé Opel Calibra mělo hodnotu součinitele čelního odporu vzduchu 0,26…