Italská automobilka se s blížícím se koncem roku docela rozvášnila. Po Huracánu STO, který je vlastně závodním autem pro Super Trofeo na značkách, je tu další auto pro track days.
Maurizio Reggiani, technický šéf Lamborghini o SC20 mluví jako o „kombinaci sofistikované konstrukce, italské řemeslné zručnosti, sportovnosti a pokrokového designu“. Je pravda, že něco podobného byste asi jen těžko hledali a SC20 je další z jedinečných vozů, který vznikl na přání zákazníků, a ti se na jeho vývoji podíleli od prvních skic designerů.
V mnoha ohledech extrému dovedené otevřené auto určené k dovádění na okruhu, ovšem schválené do běžného provozu, bylo inspirováno neméně výjimečnými stroji z historie Lamborghini. Designeři Lamborghini Centro Stile čerpali z Diabla VT Roadster, Aventadoru J Roadster a Conceptu S. Výsledkem je tak dramatická kombinace kreativity a závodního přístupu. K pphodu je použit atmosférický V12 o objemu 6,5 litru, který při 8500 min-1 dává kulatých 700 koní! Výkon je na všechna kola přenášen přes upravenou sedmistupňovou převodovku ISR a pohon všech kol s elektronicky řízeným centrálním diferenciálem. O okruhovém zaměření svědčí i disky s centrální maticí, předu o průměru 20“, vzadu 21“. Karoserie vozu je celá z karbonu, pouze lakovaná a ručně leštěná, aby po ní lépe klouzal proudící vzduch. Zadní křídlo je nastavitelné do třech poloh s různou úrovní přítlaku. Rovněž v interiéru je celá řada z karbonu a madla dveří jsou vyfrézována z jednoho kusu hliníku. Lamborghini se nijak nezmiňuje o jízdní dynamice, maximální rychlosti nebo hodnotách přítlaku. Uvedena není ani cena, zřejmě na ní zájemcům zase tak moc nesejde.
Vyhledat Lamborghini na tutut.cz