Začátek úspěšného příběhu německé automobilky Volkswagen se začal psát o několik let dříve, ale sériová výroba sedanu Volkswagen (Typ 1) se rozběhla až 27. prosince 1945. Nakonec bylo vyrobeno přes 21 milionů kusů.
Civilní sériová výroba Volkswagenu, který měl interní označení Typ 1 a později dosáhl celosvětového věhlasu jako "Brouk", začala až po skončení války dne 27. prosince 1945, a to pod správou britské vojenské vlády, která převzala společnost Volkswagenwerk GmbH v červnu 1945. Záměrem Britů bylo zajistit výrobou vozidel Volkswagen Typ 1 nezbytnou dopravu v rámci okupační zóny. Tento pragmatismus zachránil výrobní závod před hrozící demolicí.
Zpočátku se však musely řešit velké problémy se zajišťováním potravin a bydlení pro zaměstnance. Probíhající výrobu negativně ovlivňovaly váznoucí dodávky materiálu a energií. Navzdory těžkým okolnostem sjel krátce po Vánocích z montážní linky první sedan Volkswagen. Wolfsburg a Volkswagenwerk GmbH tak prožil opožděný vánoční zázrak, protože od konce války tehdy uběhlo pouhých osm měsíců. Do konce roku 1945 bylo vyrobeno celkem 55 vozidel.
Rozhodnutí vybudovat civilní výrobu a sériově vyrábět Volkswagen Typ 1 je počátkem jedinečného úspěšného příběhu. Díky brzkému obnovení výroby získala společnost Volkswagenwerk GmbH vynikající výchozí pozici pro hospodářský rozkvět po zavedení německé marky (DM). Typ 1 se pod neoficiálním označením "Brouk" stal na celém světě tak populární jako žádný jiný automobil. Rekordmanem byl jak dobou výroby, tak i výrobními počty. Volkswagen ukončil výrobu modelu VW Brouk v Mexiku až v červenci 2003 - po 21 529 464 vyrobených vozech, z nichž bylo 15,8 milionu z německé produkce.
Zdroj: www.volkswagen.cz
Zajímají vás další autonovinky?
Jaká auta Volkswagen Brouk naleznete na tutut.cz?