Jak by vypadaly legendární vozy ze 125 let historie ŠKODA AUTO pohledem dnešních designérů? Odpovědi přináší ŠKODA Storyboard. Vstupte do světa fantazie designérů a zjistěte, co je inspiruje.
Venku je už sice chladno, ale slunce naznačuje, že čas užít si krásný kabriolet může přijít doslova kdykoli. Ano, někdy je potřeba s trochou sebezapření překonat nepřízeň živlů, ale i v tom krása kabrioletů tkví. Propojení řidiče, auta a jejich okolí je dokonalé. A právě o co nejtěsnější propojení těchto tří elementů se ve své studii novodobé verze kabrioletu ŠKODA FELICIA snaží francouzský designér Martin Leprince ze ŠKODA Design. Model ŠKODA FELICIA je v jeho představách kabriolet pro veselý a bezstarostný život.
„Zvolit si kabriolet bylo pro mě důležité, protože u takového auta vidíte exteriér i interiér zároveň. Lidé si sice auta kupují kvůli exteriéru, ale pak většinu času vidí jeho vnitřek, u kabrioletu je obojí krásně propojené,“ říká Martin. Z hlediska propojení tu sáhl k neobvyklému a na první pohled možná trochu nepraktickému detailu: je jím „plovoucí“ čelní sklo, které se vznáší v prostoru pár centimetrů nad karoserií a je zahnuté i dovnitř do interiéru, kde tvoří přístrojový štít i displej infotainmentu. Mezi vnějškem a vnitřkem vozu díky tomuto prvku neexistují hranice. K propojení obou světů v jeden přispívá i čalounění, které přechází až k panelům karoserie.
„To auto nazývám Bohe Vita, protože ve mně evokuje bohémský život, jakousi českou variaci na dolce vita,“ vypráví Martin Leprince - designér divize Škoda Design. U originálu se inspiroval především jeho elegantními liniemi a proporcemi. Kabina pro cestující je umístěna mezi koly tak, jako tomu bylo u originálu, odpovídá i dlouhý zadní převis a délka kapoty. Jeho FELICIA ale není jen prostá retro studie. „Snažil jsem se použít aktuální čistý designový jazyk značky ŠKODA a udělat modernější a jedinečnější interpretaci tehdejšího modelu,“ dodává.
Jeden z nejkrásnějších československých kabrioletů byl vyráběn v závodě v Kvasinách v letech 1959–1965. Vzhledem i technikou vycházela FELICIA z tehdejšího modelu OCTAVIA. Vyrobeno bylo necelých 15 000 kusů tohoto dodnes posledního sériového kabrioletu značky ŠKODA.