Plug-in hybridní auta jsou elegantní způsob, jak obejít přísné emisní normy, ulevit si na daních a získat i pěkný výkon pod plynovým pedálem.
Audi vybavilo model Q8 plug-in hybridní pohonnou jednotkou, která se skládá jednak ze zážehového přeplňovaného V6 o objemu tři litry a elektromotoru. Ten je napájen baterií s kapacitou 17,8 kWh a pouze s použitím elektromotoru Q8 TFSI ujede až 59 km, což je klíč dle metodiky WLTP ke kombinované spotřebě 2,8-2,6 l/100 km. Má to ovšem jeden háček, musíte pravidelně doma a v práci nabíjet. V opačném případě na takovou spotřebu zapomeňte, když budete jezdit jen na spalovací motor s prázdnou baterkou, budete jen zbytečně tahat těžké auto. To si raději pořiďte obyčejnou Q8 55 TFSI.
Pokud ovšem trváte na plug-in hybridu, můžete si vybrat ze dvou variant – Q8 55TFSI e quattro nabízí 381 koní a 600 Nm, provedení Q8 60 TFSI e quattro pak 462 koní a 700 Nm. I slabší plug-in hybridní Q8 zvládne sprint 0-100 km/h za 5,8 sekundy, silnější je ještě 0,4 sekundy rychlejší. Důležité je u plug-in hybridu i získávání elektrické energie. Q8 umí při ubrání plynu a brzdění rekuperovat výkonem 80 kW a čistě rekuperací vyvine zpomalení 0,3 G, což je pro brzdění v běžném provozu naprosto dostačující a prakticky nebudete muset používat klasické brzdy. Při dobíjení ze zásuvky lze použít maximálně výkon 7,4 kW a zcela vybitou baterii nabijete za dvě a půl hodiny. Předpokládaná cena Audi Q8 TFSI e quattro bude startovat na 75 000 eurech s DPH, ovšem v Německu je jen 16% DPH a navíc je model dotován 56525 eury. U nás by tak mohla cena začínat na 2,2 milionu korun, což je o 200 000 Kč výš, než u „obyčejné“ Q8 55 TFSI.