Krátce po historicky nejvýkonnějším Golfu GTI je tu také nová verze Golfu R, který pod novým kabátem přináší nejen vyšší výkon, ale výrazně změněnou techniku.
Vrcholné provedení etalonu rodinných hatchbacků bylo vždy po stránce vzhledu poněkud umírněnější než dravější GTI, o to víc však umělo svými schopnostmi překvapit. Hlavními odlišovacími znaky Golfu R nadále zůstávají dvě dvojité koncovky výfuku vzadu, decentní označení R na předních blatnících a jiný přední nárazník s hodně „děravou“ spodní částí, kudy je přiváděn vzduch k chlazení všeho možného. K pohonu je použit známý čtyřválec 2.0 TSI naladěný na 320 koní a 420 Nm, což je o 20 koní a 20 Nm víc, než měla minulá generace. Golfu R to stačí na zrychlení na „stovku“ za 4,7 sekundy a elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h. Pokud si ovšem připlatíte za paket R Performance, dostanete nejen větší zadní křídlo, 19“ kola místo 18“ a dva jízdní režimy – Special (určený pro jízdu na Nordchleife) a Drift – navíc, ale i omezovač posunutý na 270 km/h.
Pozornější už zbystřili, neboť ve spojitosti s dříve používaným systém Haldex by nemohla být o nějakém driftování řeč. Jenže nový Golf R dostal systém pohonu všech kol 4Motion doplněný o funkci R-Performance Torque Vectoring. Když to vezmeme od předu, tak mezi předními koly je elektronicky za pomoci brzd simulované přivírání předního diferenciálu SDS, pak mezinápravová spojka rozdělující sílu motoru mezi přední a zadní kola a vzadu je rozvodovka se spojkami na poloosách, které regulují rozdělení výkonu mezi zadní kola. Ano, je to obdobný systém, jaký má Ford Focus RS nebo třeba Opel Insignia s pohonem všech kol. Jinak má Golf R také o 20 mm snížený podvozek, v porovnání s předchůdcem o 10 % tužší pružiny a stabilizátory a přední kola mají zvětšené odklony. To vypadá na celkem zajímavé svezení!
Je Volkswagen vaše oblíbená značka?
Najděte perfektní vůz, který vám sedne.