Už základní provedení nové generace VW Golf GTI je ostřejší, než bývala v minulosti. Nové provedení Clubsport pak posunulo výkon na rovných 300 koní!
Přijde vám obyčejný Golf GTI málo? Pak je tady verze Clubsport, kerá posouvá jeho možnosti ještě o kousek dál. K pohonu slouží stejný přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, ovšem v tomto případě disponující parametry 300 koní a 400 Nm, což z něj dělá nejvýkonnější GTI. Kouzlo Clubsportu má ovšem spočívat někde jinde než v samotném motoru. Podobně jako běžný Golf GTI je totiž vybaven systémem, který neustále vyhodnocuje dynamiku vozu a bleskurychle tomu přizpůsobuje například nastavení adaptivních tlumičů DCC, samosvorného diferenciálu atd. Nastavení systému VDM (Vehicle Dynamic Manager) byl hodně testován na Severní smyčce Nürburgringu a mezi volitelnými jízdními režimy se dokonce objevuje jeden nový – Nürburgring, který se nejspíš bude náramně hodit na české okresky.
Podvozek Golfu GTI Clubsport je o 10 mm nižší než u standardního GTI, jezdí na 18“ kolech, za příplatek je možné mít i 19“ ráfky a výrazný rozpoznávací znak je nahrazení kulatých koncovek výfuku oválnými. Původní Clubsport se objevil v roce 2016 jako oslava 40. narozenin Golfu GTI a vyrobeno bylo jen 400 kusů, nyní není výroba verze Clubsport nijak omezena. Vadu na kráse ovšem má, bohužel bude k dispozici výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, manuál nebude.