Vrcholné provedení aktuální generace BMW řady 3 a 4 bylo oficiálně představeno. Poprvé se můžeme těšit i na kombi.
M3 je ve světě aut pojem a i když s minulou generací přišla o atmosférický motor a BMW chvíli trvalo, než ji za pomoci různých vylepšení jako verze Competition nebo CS dotáhlo do stavu, který dělal pravověrným fanouškům značky radost, pořád je to ve své třídě etalon řidičských zážitků. V nové generaci se M3 a M4 nadále drží přeplňovaného třílitrového šestiválce, který ve standardní verzi disponuje parametry 480 koní a 550 Nm, ve verzi Competition dává 510 koní a 650 Nm. To szačí na zrychlení 0-100 km/h za 4,2, resp. 3,9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h, s příplatkovým M Driver’s Package je omezovač posunut na 290 km/h. Bez omezení by ale M3 jistě jela přes 300…
Zákazníci budou mít u základní verze na výběr mezi manuálem a automatem, verze Competition bude standardně vybavena osmistupňovou samočinnou převodovkou. Později dokonce pohon zadních kol poprvé v historii doplní i pohon všech kol M xDrive a karosářská varianta kombi. Je vidět, že BMW chce novou generací M3 a M4 oslovit mnohem širší okruh zákazníků. Interiér je laděn výrazně do sportovna, najdete v něm anatomické sedačky a multimediální systém, v němž nastavujete i celou řadu systémů vozu. BMW rovnou představilo i celou řadu doplňků Performance Parts. Zajímavé je, že M3 dostala výraznou masku chladiče s velikými ledvinkami jako má řada 4 a M4. Co si budeme povídat, nemusí se líbit všem, nešťastné je, že jsou ledvinky uprostřed přerušené registrační značkou.
Snad bude ale pro případné zájemce důležitější, že nová generace BMW M3 a M4 je připravena na časté používání na okruhu. Základní BMW M3 stojí 2 233 400 Kč, verze Competition 2 340 000 Kč, za M4 si připlatíte 40 300 Kč, i když podle nás je čtyřdveřové auto víc cool.
Automobily německé značky BMW u nás na tutut.cz. Nenechte si je ujet.