Není v dnešní době moc sportovních aut, která by se stále držela osvědčeného receptu s velkým atmosférickým motorem milujícím otáčky. Ford Mustang Mach 1 je dost možná jeden z těch úplně posledních.
Rčení „Objem ničím nenahradíš“ v poslední době bere sice trochu za své, ale pořád se dají najít auta, jejichž výrobci se ho drží. Ford Mustang Mach 1 je toho krásná ukázka. Pod jeho dlouhou přední kapotou totiž trůní pětilitrový V8, který byl obdařen otevřeným sáním z Mustangu Shelby GT350, točí 7500 min-1, kde dosahuje maximálního výkonu 460 koní, a díky aktivním klapkám ve výfuku jej doprovází ta správná akustická kulisa. V dnešní době u okruhově zaměřeného auta překvapí i šestistupňová přímo řazená převodovka, která je upravena, aby zvládala i nároky ježdění na okruhu a její elektronika sama dává meziplyny při podřazování. Aby dovádění na okruhu neutnuly problémy s přehříváním, jsou motor i převodovka doplněny většími chladiči.
Karoserie Mustangu Mach 1 převzala pár prvků ze Shleby GT500, jako například zadní difuzor. Celkově pak Mach 1 generuje o 22 % větší přítlak než běžný Mustang GT. Speciálního naladění se dostalo i podvozku osazeného tlumiči MagnaRide, tužšími tlumiči i stabilizátory, své k jízdním vlastnostem přidávají i pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 na 19“ ráfcích. Dobrá zpráva je, že Ford Mustang Mach 1 bude oficiálně prodáván i v Evropě, takže pokud chcete sportovní auto, které zvládne i týrání na okruhu, má charakterní atmosférický V8 a manuál, neměli byste váhat dlouho, taková auta budou za chvíli vzácná jak jednorožci.