Když Hyundai představil rychlou verzi modelu i30 N, všichni žasli, jak chytře a dobře postavení auto to je. Nyní je tu další čistokrevný hot hatch jihokorejské automobilky.
Zatímco někteří tradiční hráči segment malých hot hatchů opouští – už není žádný Peugeot 208 GTi. Renault Clio R.S. nebo Opel Corsa OPC – Hyundai naopak právě tímto směrem rozšiřuje svou rodinu aut s přídomkem N. Nakonec model i20 si o to díky účasti ve WRC doslova říkal a i20 N je v mnoha ohledech soutěžním speciálem inspirována. Přídi dominuje agresivně tvarovaný nárazník s ostrými liniemi a velkými vstupy vzduchu pro chlazení přeplňovaného motoru. Vzadu zase nechybí náznak difuzoru, křídlo na horní hraně pátých dveří a centrálně umístěná trojúhelníková mlhovka, kterou už známe z i30 N. Také vnitřek i20 N je laděn do sportovna – sedadla, tříramenný volant, hliníkové pedály, kontrastní prošívání – to vše vytváří patřičnou atmosféru.
Karoserie i20 N je proti běžné verzi modelu ve 12 důležitých bodech zesílena, přední brzdové kotouče mají o 40 mm větší průměr, řízení dostalo strmější převod a jiné nastavení elektrického posilovače. Auto jezdí na 18“ discích obutých do pneumatik Pirelli P-Zero s označením HN, což značí, že byly vyvinuty přímo pro Hyundai N. Řidič má na výběr z celkem pěti jízdních režimů – Normal, Eco, Sport, N a Custom N – které nastavují různé mapy motoru, chování ESC, zvuk výfuku a nastavení posilovače řízení. Jedinou převodovkou je šestistupňový manuál, předním kolům s trakcí pomáhá mechanický samosvorný diferenciál. A motor? Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 T-GDI naladěný na 204 koní a 275 Nm, což při hmotnosti 1190 kg stačí, aby Hyundai i20 N akceleroval z klidu na 100 km/h za 6,7 sekundy a dosáhl maximální rychlosti 230 km/h. S ohledem na to, jaká je i30 N, se máme na co těšit! Do showroomů Hyundai i20 N dorazí na jaře příštího roku.