Léto už je definitivně za námi, ale BMW dává důvod těšit se na to příští- na světě je nejnovější BMW řady 4 Convertible a mnichovští po dvou generacích s pevnou skládací střechou opět sází na klasickou plátěnou.
Pokud budeme kupé a kabriolet řady 4 považovat za pokračovatele těchto karosářských verzí řady 3, pak je tomu 35 let, co BMW v generaci E30 poprvé řadu 3 připravilo o střechu, předchozí E21 a zpočátku i E30 jako kabriolet připravoval Baur. Plátěná střecha nového vozu je o plných 40 % lehčí než ta pevná na minulé generaci, ale poskytuje prakticky stejné akustické a termální vlastnosti. Kabrio tak má díky tomu níže položené těžiště a perfektní rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Plátěná střecha rovněž dovolila zvětšit kufr. Při natažené střeše je to 385 litrů (+15 l) a složené 300 litrů (+80 l).
BMW k pohonu nabízí hned několik verzí čtyř- a šestiválcových motorů. Přeplňovaný zážehový dvoulitr pohání verze 420i (184 koní, 300 Nm) a 430i (258 koní, 400 Nm), prozatímní vrchol je pak třílitrový řadový šestiválec ve verzi M440i xDrive (374 koní, 500 Nm). Ten kdo chce v kabrioletu poslouchat chrochtání dieselu může zvolit dvoulitrový čtyřválec ve verzi 420d (190 koní, 400 Nm), nebo od poloviny příštího roku šestiválcový třílitr ve verzi 430d (286 koní, 650 Nm) nebo M440d xDrive (340 koní, 700 Nm).
U nejsilnějšího zážehového motoru a všech dieselů je standardní 48V mild hybridní výpomoc, pro všechny motory pak osmistupňový automat Steptoronic. Ano, kabriolet řady 4 nekoupíte s přímo řazenou převodovkou. Za to ale dostanete celou řadu nejmodernějších asistenčních systémů i komfortní výbavy, která vám cestování zpříjemní.