Na konci letošního roku si na své přijdou fanoušci rychlých hatchbacků, do rybníka VW Golf GTI, Renaultu Megane R.S. nebo Hyundaie i30 N Performance vpluje BMW 128ti.
Podle prvních informací by mohlo BMW s verzí 128ti uhodit hřebíček na hlavičku. Tohle auto bude standardně vybaveno o 10 mm sníženým podvozkem M Sport, což znamená tužší stabilizátory z verze M135i xDrive a tužší pružiny i stabilizátory přizpůsobené očekávané dynamice vozu. K tomu si přidejte samosvorný diferenciál Torsen, specificky naladěné řízení a proti špičkové verzi M135i xDrive zhruba o 80 kg nižší hmotnost. K pohonu poslouží známý přeplňovaný zážehový čtyřválec naladěný na 265 koní a standardně spárovaný s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Protivníkem motoru budou posílené brzdy M Sport s červeně lakovanými třmeny. BMW 128ti jezdí na 18“ obutých do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport 4. Karoserie a interiér se bude od běžných „jedniček lišit“ celou řadou různých červených akcentů a označením ti.
BMW označení ti (původně TI) poprvé použilo v roce 1960 a je zkratkou označení Turismo Internacionale. Nasla jjej taková auta jako BMW 1800 TI, BMW 2002 TI, lae i třeba BMW 323ti Compact a 325ti Compact na konci 90. let minulého století. Cena v České republice je stanovena na 1 051 700 Kč.