Italská automobilka s trojzubcem ve znaku vstupuje do nové éry své historie a dveře jí otevírá zbrusu nový supersport MC 20 a dokonce má vrátit Maserati na závodní tratě.
Při letmém pohledu na současnou nabídku Maserati se neubráníte dojmu, že je poněkud vousatá. Naproti tomu nový supersport MC20 je výkladní skříň moderních technologií a přístupu ke konstrukci auta. MC20 bylo vyvinuto v Maserati Innovation Lab a bude vyráběno v historické továrně na Viale Ciro Menotti v Modeně. Základem vozu je karbonový monokok, který je připraven pro tři různá provedení MC20 – kupé, kabriolet a plně elektrické. O pohon se stará patentovaný dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 Maserati Nettuno o objemu 3,0 litru, který využívá poznatky Ferrari z F1 a to především v oblasti řešení spalovacích prostorů a je například osazen dvě zapalovacími svíčkami na válec. Motor je lehce podčtvercový (88 x 82 mm), disponuje výkonem 630 koní při 7300 min-1 a točivým momentem 730 Nm při 3000 min-1. O přenos výkonu se stará s osmistupňová dvouspojková převodovka a standardně dodávaný mechanický samosvorný diferenciál, který lze na přání vyměnit za elektronicky ovládaný. Maximální rychlost dle údajů výrobce přesahuje 325 km/h, naopak sprint z klidu na 100 km/h MC20 zvládne pod 2,9 sekundy. Při hmotnosti nižší než 1500 kg vychází výkonová hmotnost na 2,23 kg/k, o níž Maserati tvrdí, že nejlepší v daném segmentu aut, stejně jako o měrném výkonu 210 koní na litr objemu. MC20 se může rovněž pochlubit vypiplanou aerodynamikou, která byla laděna přes dva tisíce hodin ve větrném tunelu italského výrobce závodních monopostů Dallara a tisíce hodin simulována na CFD. Řidič Maserati MC20 má na výběr z několika různých jízdních režimů – GT, Wet, Sport, Corsa a ESC Off. Volba jízdních režimů mimo jiné ovlivňuje i nastavení tlumičů, k dispozici je i režim pro přejíždění zpomalovacích retardérů, který předek vozu zdvihne o 50 mm. Určitě není bez zajímavosti, že hlavní porci testovacích kilometrů odjezdil Andrea Bertollini, mistr světa GT1 s Maserati mC12.
Foto a zdroj:
(facebook to se milíbí a FCB sdílet)