Tutut
  • Hledat
  • Inzerovat
Klikneš a jedeš...
  • Registrovat
  • Přihlásit
Zpět
Tutut
Menu
tutut
  • Přihlásit
  • Registrovat
  • Hledat
  • Inzerovat
  • Kontaktujte nás
  • Podmínky užití
  • Všeobecné obchodní podmínky
  • Zásady ochrany osobních údajů

Copyright © 2020 TUTUT s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Kategorie
  • Autonovinky
  • Rádce
  • Videa
  • Moto
  • Sport

Maserati MC20

Maserati MC20
14.9.2020Sport

Italská automobilka s trojzubcem ve znaku vstupuje do nové éry své historie a dveře jí otevírá zbrusu nový supersport MC 20 a dokonce má vrátit Maserati na závodní tratě.

Při letmém pohledu na současnou nabídku Maserati se neubráníte dojmu, že je poněkud vousatá. Naproti tomu nový supersport MC20 je výkladní skříň moderních technologií a přístupu ke konstrukci auta. MC20 bylo vyvinuto v Maserati Innovation Lab a bude vyráběno v historické továrně na Viale Ciro Menotti v Modeně. Základem vozu je karbonový monokok, který je připraven pro tři různá provedení MC20 – kupé, kabriolet a plně elektrické. O pohon se stará patentovaný dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 Maserati Nettuno o objemu 3,0 litru, který využívá poznatky Ferrari z F1 a to především v oblasti řešení spalovacích prostorů a je například osazen dvě zapalovacími svíčkami na válec. Motor je lehce podčtvercový (88 x 82 mm), disponuje výkonem 630 koní při 7300 min-1 a točivým momentem 730 Nm při 3000 min-1. O přenos výkonu se stará s osmistupňová dvouspojková převodovka a standardně dodávaný mechanický samosvorný diferenciál, který lze na přání vyměnit za elektronicky ovládaný. Maximální rychlost dle údajů výrobce přesahuje 325 km/h, naopak sprint z klidu na 100 km/h MC20 zvládne pod 2,9 sekundy. Při hmotnosti nižší než 1500 kg vychází výkonová hmotnost na 2,23 kg/k, o níž Maserati tvrdí, že nejlepší v daném segmentu aut, stejně jako o měrném výkonu 210 koní na litr objemu. MC20 se může rovněž pochlubit vypiplanou aerodynamikou, která byla laděna přes dva tisíce hodin ve větrném tunelu italského výrobce závodních monopostů Dallara a tisíce hodin simulována na CFD. Řidič Maserati MC20 má na výběr z několika různých jízdních režimů – GT, Wet, Sport, Corsa a ESC Off. Volba jízdních režimů mimo jiné ovlivňuje i nastavení tlumičů, k dispozici je i režim pro přejíždění zpomalovacích retardérů, který předek vozu zdvihne o 50 mm. Určitě není bez zajímavosti, že hlavní porci testovacích kilometrů odjezdil Andrea Bertollini, mistr světa GT1 s Maserati mC12.

 

Foto a zdroj: 
(facebook to se milíbí a FCB sdílet)

Fotogalerie

Maserati MC20
Maserati MC20
Maserati MC20
Maserati MC20
Maserati MC20
Maserati MC20
Maserati MC20
Maserati MC20
Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit
Přihlásit se

Podobné články

McLaren už testuje nový hybridní supersport
13.10.2020Sport

McLaren už testuje nový hybridní supersport

Touring Superleggera Aero 3 s technikou z Ferrari F12?
22.09.2020Sport

Touring Superleggera Aero 3 s technikou z Ferrari F12?

Odebírejte náš newsletter

Podmínky užití webového rozhraní
Odesláním souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů

Partner webu

Moto House
tutut logo
Sledujte nás
Copyright © 2023 TUTUT s.r.o.
Všechna práva vyhrazena.

Důležité odkazy

  • Inzeráty
  • Kontakujte nás
  • Všeobecné obchodní podmínky
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Podmínky užití webového rozhraní

Ostatní odkazy

  • Pro firmy
  • tRevue
  • Vyhledávač prodejců
  • Zadání inzerce
  • API dokumentace

Vyhledávání

  • Osobní automobily
  • Motocykly
  • Nad 3,5 t
  • Najdi auto

trevue logo

  • Autonovinky
  • Rady a tipy
  • Moto
  • Sportovní vozy
autosoft
Inzerovat
Mé hledání
Porovnávač
Oblíbené

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a obsahu a analýze návštěvnosti soubory cookie. Klikem na "Povolit" s tím souhlasíte. Více o zpracování souborů cookie a možnostech nastavení jejich užívání naleznete v našich Podmínkách užití webového rozhraní.


t