Když v roce 2013 Yamaha přišla s modelem MT-09, zaujal především nekompromisním vzhledem, rychlostí a agilitou. Příští rok přijde další generace…
Jak už to tak bývá, bude novinka lehčí, výkonnější a ve všech ohledech lepší. Srdcem tohoto „bajku“ bude nový motor o objemu 889 cm3, proti svému předchůdci je o1,7 kg lehčí a nabízí především vyšší točivý moment, když 93 Nm je k dispozici v 7000 min-1. To zaručuje lepší dynamiku v reálném světě. Mt-09 přináší také novou elektronicky ovládanou škrtící klapku, nové sání i výfuk a k charakteristice motoru precizně naladěnou převodovku s rychlořazením nahoru i dolů a s antihoppingovou spojkou. Další hmotnost byla šetřena na rámu. Hliníkový Deltabox odlévaný metodou tlakového lití CF, nová kyvná vidlice a podsedlový rám ušetřily 2,3 kg. Došlo také ale k 50% nárůstu tuhosti rámu.
To, co na MT-09 od začátku budilo pozornost na první pohled, byl její design. Pokračovatel v tomto nebude jiný, designeři nechali vyniknout mechanickou krásu a čistotu stroje a věrni označení Hyper Naked stvořili naháče, jak se patří. NA druhou stranu je ale MT-09 vybavena nejmodernější elektronikou převzatou ze superbiku YZF-R1, včetně šestiosé jednotky IMU, která v sobě zahrnuje systém kontroly trakce (TCS), systém kontroly prokluzu (SCS), systém řízení zdvihu předního kola (LIF) a systém ovládání brzd (BC). Yamaha dodá první stroje do Evropy v březnu příštího roku, tedy právě včas, abyste nepropásli začátek sezóny.